Drámai futam Le Mansban

Utoljára másfél hete jelentkeztünk a futam előtt. Az időmérőn jól teljesített mindegyik csapat. A P1 az 5. helyet szerezte meg 1.1 másodperccel lemaradva az elsőtől. A P2 pár ezredes lemaradással a harmadik helyezettől,  a 4. helyet kaparintotta meg.  A GT pedig 7 tizeddel verte a 2. helyezettet, tehát a poleból indulhatott. A 12 órás futamon kétszeres időgyorsítás volt, azaz 24 órás szimuláció történt.

P1-es csapat Kiss Balázzsal rajtolt aki megtartotta a rajtnál az 5. helyet, mindenki maradt a helyén. Senki nem ment bele a hülyeségbe az elején hisz hosszú az a 12 óra. Az első kettő kezdett meglógni, az előttünk lévő 2 csapat viszont simán fogható volt. A MASZIM peugeot csapatát ketten egyszerre előztük meg a Shell Racinggel. Majd a kanyarban, simán lelöktek minket a pályáról. A Shell Racing csapatával szezon közben is voltak galibák, ami most sem maradt el. Ezzel újra a MASZIM mögé soroltunk be, de nem mentek bele a csatába és inkább elengedtek. Folyamatosan zárkóztunk fel az előttünk lévőkre.

Harmadik helyen álltunk, majd jöttek az első box kiállások. Kicsit meglepődve láttuk, hogy az előttünk lévő VSR és SG Racing 5-ös számú autója hasonló taktikán lehet mint mi. A 2. etap közepén e két csapat össze akadt és feljöttünk az első helyre. 8 másodperces előnyünk volt. A második box kiállásnál jött el futam leglényegesebb pontja. Csak mi vállaltuk be a legkeményebb keveréket ezzel minden második boxnál 18 másodpercet spórolva.

Hegyvári János vette át a volánt. A pályán már sötétedett ennek ellenére remek, stabil autózással tartotta a távolságot eleinte, majd kezdtek rá felérni. János megpróbálta a negyedik etapot is végig futni a kopott gumin, de annyira elkopott, hogy egy körrel előbb kellett kijönnie. Nem kockáztattunk, hisz bajnokság szempontjából remek helyen álltunk. Kiss Attila ült be az Audiba. Folyamatosan hozott az előttünk lévő cseh alakulaton. Igaz tizedeteket, de az is valami. A soron lévő box kiállás után vissza előztük, onnantól magabiztosan tartottuk az első helyet. Hegyvári János ez után még lefutott 3 etapot. Simán tartottuk a távolságot sőt még növelni is sikerült.

Úgy éreztük a taktikával és a hozzá tartozó megfelelő tempónkkal megzavartuk a 2. helyen álló cseh alakulatot és próbált átállni hasonló taktikára mint amin mi voltunk, de nem tudta tartani az eddigi tempóját se. Mi így éreztük belülről, persze nem tudhatjuk biztosra, hogy mi is történt náluk. Utolsó 2 etapra Kiss Balázs ült vissza. Ekkor mintha újra taktikát váltott volna az 5-ös számú SG Racing-es autó, folyamatosan csökkentette a távolságot egy kétszer rá is javított a versenyben megfutott leggyorsabb körre. Kiss Balázs picivel feljebb kapcsolt, és nem engedte 1 perc alá csökkenni a két csapat között lévő különbséget. Az utolsó körben pedig a SIMCO P1-es autója megfutotta a verseny leggyorsabb körét.

P2-es csapatnak szokásosan remekül indult az egész hétvége. Serbán Norbert 4. helyre kvalifikált és a rajt is jól sikerült. Norbert eddigi legjobb 3 órás etapját tudta le. Stabil, viszonylag gyors körökkel folyamatosan az élbolyba tudott lenni a csapat. Holdampf Márk vette át tőle az Acura volánját. A csapat taktikája remekül működött. Semmivel sem volt gond. Márk is stabilan, baleset mentesen tudott menni, tempója is megfelelőnek látszott. Dobogós helyről adta át Kaszap Zsoltnak az autót, aki tartani is tudta a helyet. Épp, hogy neki látott a saját 3 órás etapjának, fél óra múlva sajnos elment nála az áram és így ki esett a P2-es csapat.
Sajnos az egész szezon nagyon rosszul jött ki a P2-es csapatnak. Folyamatosan küzdöttek a technikával. Kormánygondok, mások által okozott balesetbe keveredés, áramszünet. A bajnokság végeredményeként az 5. hely sikerült, de ezt a csapat is érzi, hogy a dobogó simán benne volt.

GT csapatunk is remekül teljesített. Tóth Dániel kezdte a 12 órás futamot. Első kanyar kombinációban el is bukta az első helyet és folyamatos csatába kezdett az első három helyezett. A csapat jó taktikával indult neki a 12 órának és a pilótáink se voltak lassúak. Dániel sajnos valami ok folytán esett hátra. 4. hely környékéről a csapat belecsúszott egy eddig ismeretlen pálya hibába. A 2. szektort nem érzékelte be. Mivel Dániel pont előtte csúszott ki,  ki hagyta a mérőpontot. Így 1-1.5 kör hátrányba keveredett a csapat, ami elég jelentős egy közel négy perces pályán. Cseh Tamás vette át az Aston Martint.

Tamás jelezte, hogy nincs minden rendben, mert “csak úgy” 1 kör hátrányban vagyunk. Dániel nem vette észre, hogy 1 kör hátrányba esett. Ez után kicsit sietősre kellett vennie a csapatnak, de a taktikán nem változtatott. Folyamatosan zárkózott fel az élbolyra. Cseh Tamást Pethe Szabolcs váltotta. Mindegyik pilóta nagyon gyors tempót tudott futni, és nem mellesleg stabilan. Az utolsó pár etapra vissza kapta az autót Tóth Dániel, aki az utolsó körben megfutotta a kategória leggyorsabb körét, amely közel volt a kvalifikációs idejéhez. A GT-s csapat a 2. helyen ért célba. A bajnokságban 3. helyet szerezte meg a csapat, amiben szintén sokkal több volt. A bajnoki vezetést Interlagosban buktuk el, technikai okok miatt.

Ez úton gratulálunk minden célba érőnek. Bajnokoknak, dobogósoknak.

Íme a mi trófeánk 🙂

Hozzászólás