Laguna Seca – Verseny beszámoló

Utoljára a futam előtt jelentkeztünk, amikor még hátra volt egy időmérő.

Nos az utolsó időmérőn szokásosan bekeményítettek az ellenfelek és a P1-es, P2-es csapat a 7. helyről indulhatott. Az Aston Martin a 3. helyről, a Ferrari pedig a 10. helyről indult.

P1: Mivel Interlagosban bejött a Kiss Balázs – Hegyvári János – Kiss Attila – (újra) Kiss Balázs felállás és a 8 óra elosztása is jól jött ki, ezért maradtunk ennél a felállásnál, de most változtattunk az etapok hosszán. Ezzel kockáztattunk is.

Kiss Balázs kezdett. A rajtnál különösebb változás nem volt, szinte mindenki maradt a helyén. Tudtuk, hogy verseny tempóban nagyon jók vagyunk. Kiss Balázs apránként előzte az ellenfeleket, hol az ő hibázásukat kihasználva, hol a lekörözések adta drasztikus belassulásukat. Bő 35 perc után a 2. helyen állt a P1-es csapat, és az első helytől is csak 7-10 másodpercre volt lemaradva. Első box után, nem úgy ahogy terveztük, de sikerült ledolgozni a hátrányt és 3 másodperces előnyt tudtunk szerezni, majd növelni.

Hegyvári János vette át az Audit, aki tartotta a távolságot a többiektől, míg nem az egyik csapat beelőzött minket. Ilyenkor átgondoltuk, hogy átálljunk-e a B-tervre, de inkább hagytuk. Jánosnál közben technikai gondok adódtak. 20 másodpercre kifagyott, de ennek ellenére a 2. helyen voltunk továbbra is. Kiss Attila váltotta Jánost, akinek az volt a feladata, hogy az elsőhöz a lehető legközelebb jusson. Sikerült közelebb kerülni, ez majdnem 3 etapba telt.

Az utolsó két etap Kiss Balázsnak jutott, és az eggyel kevesebb kiállással és az azonos tempónak köszönhetően, stabilan behozta az autót az első helyre.

P2: Serbán Norbert kezdett, akinek az elején nagyon jól jött ki a lépés és a 2. helyen találta magát pár perccel a kezdés után.

Azonban folyamatosan balszerencsés helyzetekbe került, kiforgatták többször is. Több büntetést is összeszedett, volt ami igazságos volt, volt amelyik nem. Ez van. A 6. hely környékéről, Serbán Norbertet, Kiss Balázs váltotta kettő gyorsabb etapra. A 2 etap alatt a kategória felétől sikerült vissza venni egy kört. Egy eltúlzott büntetés, és egy váratlanul pálya közepére beforgó GT autóval való találkozásnak köszönhetően az eddig szerzett “előny” kárba ment.

A baleset után Serbán Norbert ült vissza a volán mögé és a 3. helyről adta át Holdampf Márknak. Aki már kicsit elfáradva ült át a GT kategóriából a P2-be. Márknak nem feküdt a beállítás és fáradt is volt ennek köszönhetően nagyon sokszor megforgott, volt amikor össze is törte az autót és a csapat vissza csúszott az utolsó helyre.GT kategória:

A 69-es számú Aston Martinnal Pethe Szabolcs kezdett a 3. helyről, amit rajtnál meg is tudott tartani, sőt a 2. helyen lévő csapatot támadta,  de inkább biztonságosan a 3. helyet megtartotta. A dugóhúzóhoz felvezető egyenes szakaszon a pálya közepén állt egy autó, amit sikerült telibe trafálni és boxba kellett jönni. Következő etap után, pedig a box helyünkön állt egy másik csapat autója, és mivel Szabolcs megtolta az autót, áthajtásos büntetést kapott. Ezek után teljesen elment a győzelmi esély, sőt még a dobogó is csodának látszott. Tóth Dániel váltotta Pethe Szabolcsot, aki gyors tempót futott. Végére még vissza ült Szabolcs és a kettőjük gyors és stabil tempója végett a 3. helyre feltudtak kapaszkodni.

A 76-os számú Ferrarival Holdampf Márk kezdett a 10. helyről. Remekül indult a futam. Kevesebb mint egy óra alatt a 2. helyre sikerült feljönni, és tartani is amíg a gyorsabb, de balesetbe került csapatok fel nem jöttek. (A versenyben volt olyan pillanat is amikor a két GT csapatunk az első kettő helyen állt). Bende Imre váltotta Márkot, aki a 4.-5. helyért harcolt.

A jó taktikának köszönhetően folyamatosan az élbolyban tudtak autózni, de a futam vége fele box kiállásnál megint egy csapat állt a helyünkön és ezzel nagyon sokat bukott a csapat. 15 perccel a vége előtt feladta a csapat. Mivel az utolsó 1 órában estek ki, ezért pontot kapott a csapat.

A bajnokságban a P1-es csapat az első helyről várja az utolsó fordulót, amely 12 órás Le Mans-i pályán kerül megrendezésre, ahol dupla pontok lesznek ismét. Ha  csapat behozza legalább a 7. helyre akkor bajnok lehet.

A P2-es csapat a 4. helyen áll 11 ponttal lemaradva a 3. helytől, az 5. helyezett 25 pontra van lemaradva. Cél mindenképpen a dobogó megszerzése.

GT kategóriában az első helytől 35, 2. helytől 28 pontra van lemaradva a 3. helyen álló Aston Martinos alakulat. Mögötte a 4. helyezett 39 pontra van, így ha végig megy a csapat, a 3. hely biztos. Nagy szerencse kell, hogy 1. vagy 2. hely legyen ebből.

A Ferraris csapat a 15. helyen áll, mivel a bajnokság háromnegyedénél csatlakozott, és azt is kisebb sikerekkel. A Le Mans-i indulás még kérdéses.

Hozzászólás